Ana içeriğe atla
                                             Sevgi ve Eğitim
Eğitimi etkileyen birçok etken vardır.Bu etkenlerden biri hatta başat olanın üzerinde durmak istiyorum.Sevgi eğitim ilişkisini biraz irdeleyelim.
Psikanalist Erich Fromm sevgiyi, insanlığın sorunlarına bir yanıt olarak, kişideki aktif ve yaratıcı gücün kaynağı bir enerji olarak tanımlar.Biz eğitimcilerde Erich Fromm’un tanımındaki yaklaşımın, eğitimde önemine inanırız.Öğretmenlerin öğrencileriyle etkileşiminde bütün gözlem ve deneyimlerimiz,öğrencilere duyulan sevginin onlarda yaratıcılık yönlerini geliştirdiğini ispatlamıştır.
Amerika’da bir sosyoloji profesörü ekonomik durumu iyi olmayan bir semtte çok üst düzey öğrenciler yetiştiğini duyar.Bunun üzerine asistanlarına o semt ile ilgili araştırma yapmalarını ister.Asistanlar uzun çalışmalar sonunda bu üst düzey öğrenciler yetitiren semtle ilgili şu bulguya ulaşırlar.Bu semtten yetişen öğrencilerin hepsinin bir ortak yanları,ilkokulda sınıf öğretmenlerinin aynı kişi olduğu.Durum asistanlar tarafından hocaya iletilir.Hoca asistanlardan şu talepte bulunur.Sınıf öğretmeninden bir randevu alın  der.Sınıf öğretmeni emekli olmuştur.Son çalıştığı okuldan adres bilgileri alınarak hocadan randevu alırlar.Profesör ve asistanları birlikte sınıf öğretmeni ile görüşmeye giderler.Profesör:-Hocam Amerika’ da bu semtten sosyo- ekonomik durumu kat kat daha iyi semtler var.Fakat sizin buradaki başarınız çok yüksek sizce bu başarının sırrı  nedir? Sınıf öğretmeninin cevabı kısa ve net –Öğrencilerimi SEVDİM.
Öğrencilerimize göstereceğimiz sevginin onlarda olumlu davranışlarla birlikte yaratıcılık yönlerini de geliştirir.Sevgi ve emek bir araya geldi mi taşı yeşertir.Çocuklarımıza bu sevgiyi çok görmeyelim.Yaratıcı yönleri ortaya çıkan öğrenciler,kendilerinin de bir değer olduklarının farkına varırlar.Zamanla sevgiyle yetişen bu çocuklar , toplumun nüvesi olur.Toplumda gitgide patlayan bu şiddet sarmalından kurtulur.Birbirlerine daha hoşgörü ile bakan fertler yetişir.Çocuklar yetişkinlerin sözlerinden çok uygulamalarını örnek alırlar.Öğretmenlerinin öğrencilerine gösterdikleri sevgi,suya atılan taşın su yüzeyinde oluşturduğu dalgalar gibi ,yaşamın her alanına yayılır.Dalga dalga insan sevgisine,hayvan sevgisine,doğa sevgisine,çevre sevgisine dönüşür.
Bolivya atasözü derki” sevmek keman çalmak gibidir, bilmeyen kötü sesler çıkarır.”Kötü sesler çıkarmadan eğitimde sevgiye gerekli olan önemi verelim. Birini sevmeye koyulmak başlı başına bir iş, bir girişimdir. Güç ister, yürek ister .Eğitimcilerde o yürek ve gücün olduğunu düşünüyorum.Hep birlikte sevgiyi  hayata geçirmeye başlayalım.30.05.2015

                                                                                                                       Celal Yıldırım

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi Çalışanları Aydın’da anjiyoğrafi olmam gerektiği tarafıma bildirildi.Bunun üzerine Dokuz Eylül Üniversite Hastanesi Kardiyoloji Ana Bilim Dalında Sayın Prof.Özer Badak Hocamız ile irtibata geçtik.Hocamız 29.06.2015 pazartesi günü servise yatışımı yaptı.Ertesi gün Prof.Özer Badak ve ekibi başarılı bir şekilde anjiyografimi yaptılar.Serviste bir  gün süre ile kaldım.Başta Hocamız ve ekip arkadaşları olmak üzere,asisitanlar,hemşireler,personeller gerekli ilgi ve alakayı hastalara gösteriyorlardı.Görev bilinciyle hareket ediyorlardı. Yapılan anjiyografinin sonucunda,pekte istenmeyen bir sonuç çıktı.Kalbi besleyen damarlardan üç tanesi (ikisi 0/0  100, biri 0/0  80)tıkalıydı.Hocamız sonuçları değerlendirdi.By pass olmam gerektiğini söyledi. Bu kez Kalp Damar Cerrahisinden Prof.Dr.Şevket Baran Uğurlu Hocamız ile görüştük.Bir hafta sonrasına ameliyat gününü verdi.Hiç beklenmedik bir sonuçla karşı karşıyaydım.Çok da yapılacak bir seçene...
                                                                 Okulların Mimarisi  Hep merak etmişimdir.Okulların projelerini çizen mimarlar ve o projeleri hayata geçiren mühendisler,bitirdikleri bu binalarda eğitim yapılırken, yapılan binadan kaynaklı ne tür zorluklar yaşandığını biliyorlar mı? Acaba Milli Eğitim Bakanlığı tek proje üzerinde ısrarcı mı oluyor?.Bilmiyorum.Bu projelerin arsa üzerine oturtulmasında şehirlerin,iklim,rüzgar,eğitim döneminde binadan yararlanılan güneşli  gün sayısı dikkate alınmaz mı?Binalarda  sosyal donatılar yeterince düşünülmez mi?  Her şehrin güneşten etkilenmesi farklıdır.Mesela Aydın ili Nisan ayından itibaren çok sıcak alır.Bana göre okul binası...
Kalp Ağrısı Yürekte yangın var ,damarda kan yürümez. Damar neşter yedi mi kanar da kanar. Nasılda yanar yaralar nasıl? Sızılar dinmez, geceler sabah olmaz. Uyanırım penceremde İzmir  Dağları,çam kokusu. Odamda hemşireler,doktorlar hastaları gezer, Her birinden ayrı ayrı çare beklersin. Özveri ile çalışırlar, Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi çalışanları. Yaralar söz dinlemez,gününü bekler. Sabırla düzelir kesilen yaralar. Umut kapıyı çalar,sağlık yüreği yoklar. Damarda kan akarda akar.                21.07.2015    Celal Yıldırım