Sevgi ve
Eğitim
Eğitimi
etkileyen birçok etken vardır.Bu etkenlerden biri hatta başat olanın üzerinde
durmak istiyorum.Sevgi eğitim ilişkisini biraz irdeleyelim.
Psikanalist
Erich Fromm sevgiyi, insanlığın sorunlarına bir yanıt olarak, kişideki aktif ve yaratıcı gücün kaynağı bir enerji olarak tanımlar.Biz eğitimcilerde Erich
Fromm’un tanımındaki yaklaşımın, eğitimde önemine inanırız.Öğretmenlerin
öğrencileriyle etkileşiminde bütün gözlem ve deneyimlerimiz,öğrencilere duyulan
sevginin onlarda yaratıcılık yönlerini geliştirdiğini ispatlamıştır.
Amerika’da bir
sosyoloji profesörü ekonomik durumu iyi olmayan bir semtte çok üst düzey
öğrenciler yetiştiğini duyar.Bunun üzerine asistanlarına o semt ile ilgili
araştırma yapmalarını ister.Asistanlar uzun çalışmalar sonunda bu üst düzey
öğrenciler yetitiren semtle ilgili şu bulguya ulaşırlar.Bu semtten yetişen
öğrencilerin hepsinin bir ortak yanları,ilkokulda sınıf öğretmenlerinin aynı
kişi olduğu.Durum asistanlar tarafından hocaya iletilir.Hoca asistanlardan şu
talepte bulunur.Sınıf öğretmeninden bir randevu alın der.Sınıf öğretmeni emekli olmuştur.Son
çalıştığı okuldan adres bilgileri alınarak hocadan randevu alırlar.Profesör ve
asistanları birlikte sınıf öğretmeni ile görüşmeye giderler.Profesör:-Hocam
Amerika’ da bu semtten sosyo- ekonomik durumu kat kat daha iyi semtler
var.Fakat sizin buradaki başarınız çok yüksek sizce bu başarının sırrı nedir? Sınıf öğretmeninin cevabı kısa ve net
–Öğrencilerimi SEVDİM.
Öğrencilerimize
göstereceğimiz sevginin onlarda olumlu davranışlarla birlikte yaratıcılık
yönlerini de geliştirir.Sevgi ve emek bir araya geldi mi taşı yeşertir.Çocuklarımıza
bu sevgiyi çok görmeyelim.Yaratıcı yönleri ortaya çıkan öğrenciler,kendilerinin
de bir değer olduklarının farkına varırlar.Zamanla sevgiyle yetişen bu çocuklar
, toplumun nüvesi olur.Toplumda gitgide patlayan bu şiddet sarmalından
kurtulur.Birbirlerine daha hoşgörü ile bakan fertler yetişir.Çocuklar
yetişkinlerin sözlerinden çok uygulamalarını örnek alırlar.Öğretmenlerinin öğrencilerine
gösterdikleri sevgi,suya atılan taşın su yüzeyinde oluşturduğu dalgalar gibi ,yaşamın
her alanına yayılır.Dalga dalga insan sevgisine,hayvan sevgisine,doğa
sevgisine,çevre sevgisine dönüşür.
Bolivya
atasözü derki” sevmek keman çalmak gibidir, bilmeyen kötü sesler çıkarır.”Kötü
sesler çıkarmadan eğitimde sevgiye gerekli olan önemi verelim. Birini sevmeye
koyulmak başlı başına bir iş, bir girişimdir. Güç ister, yürek ister .Eğitimcilerde
o yürek ve gücün olduğunu düşünüyorum.Hep birlikte sevgiyi hayata geçirmeye başlayalım.30.05.2015
Celal Yıldırım
Yorumlar
Yorum Gönder