Ana içeriğe atla
                             

                               Okulların Mimarisi 
Hep merak etmişimdir.Okulların projelerini çizen mimarlar ve o projeleri hayata geçiren mühendisler,bitirdikleri bu binalarda eğitim yapılırken, yapılan binadan kaynaklı ne tür zorluklar yaşandığını biliyorlar mı?
Acaba Milli Eğitim Bakanlığı tek proje üzerinde ısrarcı mı oluyor?.Bilmiyorum.Bu projelerin arsa üzerine oturtulmasında şehirlerin,iklim,rüzgar,eğitim döneminde binadan yararlanılan güneşli  gün sayısı dikkate alınmaz mı?Binalarda  sosyal donatılar yeterince düşünülmez mi?
 Her şehrin güneşten etkilenmesi farklıdır.Mesela Aydın ili Nisan ayından itibaren çok sıcak alır.Bana göre okul binası arsanın güneyine oturtulmalı. Bahçe okulun kuzeyinde olmalıdır.Çünkü törenlerde öğrenciler güneşten rahatsız olurlar.Aynı örneği Muş için verecek olursak okul binası arsanın kuzeyine yapılmalı,bahçe güneyde olmalı ki öğrenciler güneşten daha fazla yararlansın.Çünkü oranın iklimi sert ,eğitim- öğretim dönemi  daha soğuk geçiyor.
Okul bahçelerinin yeterince meyilli yapılmadığı.Yağmur yağdığında yeterince su tahliyesi bırakılmadığı için,öğrenciler ıslak çorap ve ayakkabı ile derse gelirler.Özellikle yağmurun çok yağdığı illerimizde bu ciddi bir sorun olarak önümüze çıkıyor.Karın çok olduğu illerde okul bahçelerinin Altan ısıtmalı olması çok maliyetli mi olur acaba?Çünkü sık sık çocuklar düşerek kol ve bacaklarını kırıyorlar.
Binaların yapı  konseptinin değiştirilmesi düşünülmüyor mu?Sosyal donatılar olarak:Müzik odaları,Görsel Sanatlar Odaları,Çeşitli Serbest Etkinlik Odaları,Çok Amaçlı Spor salonları(gerçi bazı okullarda olmakla beraber yetersizler)Artık mevcut binalar çocuklara yetersiz geliyor.Yeni jenerasyon çok hareketli,çocukların bu enerjilerini  kullanacakları fiziki mekanlar inşa etmeliyiz. Eğitimde program değişiklileri bu yönde yapıldı olumlu,fakat bu değişikliklere paralel fiziki yapılar değişmedi,aynı duruyor.Bu binalar 21. yüzyıl bilgi çağıyla örtüşmüyor.
Okul binalarımızın yapımında ihale aşamasından,projenin çizimine,projenin inşasına kadar her aşamada emeği geçen  yetkili idareci,mimar ve mühendislere açık çağrımdır,lütfen okul  binalarımızı inşa ederken, öğrenci ve öğretmenlerin  buralarda ülkenin geleceğini imar edeceğini düşünerek, yapalım.Atalarımız derki kırk ölç ,bir biç.Lütfen bir kez daha düşünün.Binalarımız çağın binaları olsun.28.04.2015

                                                                                                                                                                         Celal Yıldırım

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi Çalışanları Aydın’da anjiyoğrafi olmam gerektiği tarafıma bildirildi.Bunun üzerine Dokuz Eylül Üniversite Hastanesi Kardiyoloji Ana Bilim Dalında Sayın Prof.Özer Badak Hocamız ile irtibata geçtik.Hocamız 29.06.2015 pazartesi günü servise yatışımı yaptı.Ertesi gün Prof.Özer Badak ve ekibi başarılı bir şekilde anjiyografimi yaptılar.Serviste bir  gün süre ile kaldım.Başta Hocamız ve ekip arkadaşları olmak üzere,asisitanlar,hemşireler,personeller gerekli ilgi ve alakayı hastalara gösteriyorlardı.Görev bilinciyle hareket ediyorlardı. Yapılan anjiyografinin sonucunda,pekte istenmeyen bir sonuç çıktı.Kalbi besleyen damarlardan üç tanesi (ikisi 0/0  100, biri 0/0  80)tıkalıydı.Hocamız sonuçları değerlendirdi.By pass olmam gerektiğini söyledi. Bu kez Kalp Damar Cerrahisinden Prof.Dr.Şevket Baran Uğurlu Hocamız ile görüştük.Bir hafta sonrasına ameliyat gününü verdi.Hiç beklenmedik bir sonuçla karşı karşıyaydım.Çok da yapılacak bir seçene...
Kalp Ağrısı Yürekte yangın var ,damarda kan yürümez. Damar neşter yedi mi kanar da kanar. Nasılda yanar yaralar nasıl? Sızılar dinmez, geceler sabah olmaz. Uyanırım penceremde İzmir  Dağları,çam kokusu. Odamda hemşireler,doktorlar hastaları gezer, Her birinden ayrı ayrı çare beklersin. Özveri ile çalışırlar, Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi çalışanları. Yaralar söz dinlemez,gününü bekler. Sabırla düzelir kesilen yaralar. Umut kapıyı çalar,sağlık yüreği yoklar. Damarda kan akarda akar.                21.07.2015    Celal Yıldırım